Den pædagogiske læreplan udgør rammen og den fælles retning for vores pædagogiske arbejde med børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse. Læreplanen er et levende dokument, som kort beskriver vores pædagogiske overvejelser og refleksioner med eksempler, der er retningsgivende for det daglige pædagogiske arbejde.

Du kan læse mere om den pædagogiske læreplan her: https://www.emu.dk/dagtilbud

Vi er en børnehave, som holder fast i vores gode og værdifulde traditioner. Som eksempler kan nævnes nytårskur, bamsefest og fastelavn.

Dette er til at give en tryg base for trivsel, videreudvikling og genkendelighed igennem børnehavetiden. Vi tænker samarbejdet med forældrene ind i flere af vores aktiviteter, vi vægter samarbejdet samt relationen til forældrene højt. Vi ser den daglige dialog med forældrene, som en vigtig del af børnenes trivsel og udvikling, og vægter de årlige trivselssamtaler, hvor vi får en god dialog med afsæt i barnets udvikling.

Alt sammen for at skabe en god sammenhæng mellem hjem og institution. I Humlebo vægter vi det tværfaglige samarbejde højt og selvom vi er en privat institution, så er vi stadig en del af kommunens tilbud om pædagogisk psykologisk team, som består af logopæd, ergoterapeut, psykolog, og sundhedsplejerske. Vi har en fast logopæd og psykolog som kommer i huset og giver faglig sparring.

Som personale har vi mulighed for deltagelse på netværksmøder samt Tværs.

Vi har ligeledes et samarbejde med de kommunale dagplejere samt private pasningstilbud, som giver mulighed for at skabe en tryg og god overgang fra dagpleje til børnehave.

Vi er et lille hus, hvor vi hurtigt lærer hinanden at kende. Selv om vi er inddelt i 3 stuer (Bier, Brumbasser og Hvepse), arbejder vi med åbne døre og har mulighed for at lege og lave aktiviteter i hele huset. At huset ikke er større, gør dagligdagen overskuelig og er med til at skabe trygge rammer og genkendelighed og at give børnene en tryg, omsorgsfuld og udviklende børnehavetid, ser vi som vores kerneydelse.

Det er vigtigt for os, at vi sender børnene videre til skole, fulde af glæde, selvværd og gå på mod. I børnehaven arbejder vi med et redskab kaldet ALLE MED samt Rambølls sprogvurderingsmateriale, for at dokumentere børnenes ressourcer og klarlægge deres nærmeste udviklingszone. Vi ser børnenes udvikling, som en helhed og arbejder ud fra denne nye styrkede pædagogiske læreplan.